Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2008

Συμβουλή «γκουρού» στο επιχειρείν

Συμβουλή «γκουρού» στο επιχειρείν

Προτροπή στους επιχειρηματίες να ασπαστούν τον «καπιταλισμό κοινωνικής ευθύνης» Θεσσαλονίκη 15/02/08

Στροφή στον «καπιταλισμό κοινωνικής ευθύνης» μέχρι το 2015 συνιστά ο διάσημος επιχειρηματικός σύμβουλος των ΗΠΑ, Μπρους Πιασέσκι στις επιχειρήσεις που επιθυμούν να επωφεληθούν από τις ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις.
Επίσης, μιλά για την «Αγία Τριάδα» της νέας οικονομίας.
Η αφύπνιση του επιχειρηματικού φιλότιμου στόχος και του υπουργού Ανάπτυξης Χρ.Φώλια, ενώ αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές πλέον γνωρίζουν να διαχωρίζουν και τιμωρούν τις κοινωνικά ανεύθυνες εταιρείες.
Ειδικότερα, ο θεωρούμενος διεθνώς ως ο «γκουρού» της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), δρ. Μπρους Πιασέσκι, -σύμβουλος εταιριών-κολοσσών- στη διάρκεια εκδήλωσης, που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) και ο όμιλος Καλοφωλιά συνέστησε σε όσες επιχειρήσεις θέλουν να επωφεληθούν από τις ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να κορυφώνονται στο τέλος της επόμενης 7ετίας, να ενστερνιστούν, μέχρι το 2015 τις αρχές του λεγόμενου «Καπιταλισμού Κοινωνικής Ευθύνης» (SRC), ενός κοινωνικά «συνειδητοποιημένου» καπιταλισμού. Συγκεκριμένα, τον δρόμο προς τη νέα αυτή μορφή καπιταλισμού, που εμπεριέχει αυξημένη κοινωνική ευθύνη, δείχνουν διεθνείς εξελίξεις όπως η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού, η μείωση των ενεργειακών αποθεμάτων, αλλά και το γεγονός ότι το σύνολο των μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη θα είναι μέχρι το 2015 επιχειρήσεις και όχι κρατικές οντότητες. Ήδη, το 2006, στη λίστα των 100 μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη, «φιγουράριζαν» οι επωνυμίες 51 επιχειρήσεων, αφήνοντας τις υπόλοιπες 49 θέσεις για τα κράτη. Η «Αγία Τριάδα» της νέας οικονομίας. Από το βήμα της εκδήλωσης, ο κ. Πιασέσκι πρότεινε στις επιχειρήσεις μια ιδιότυπη «Αγία Τριάδα».
Όπως είπε, «η ανταγωνιστικότητα προϊόντων και υπηρεσιών εξαρτάται πλέον από μια ιδιότυπη 'Αγία Τριάδα', όπου η τιμή είναι ο 'θεός', η ποιότητα ο 'υιός' και η ευαισθησία στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες (π.χ., προστασία περιβάλλοντος, εξοικονόμηση ενέργειας) το 'άγιο πνεύμα'. Αυτή η 'αγία Τριάδα' αποτελεί τη βάση της μετεξέλιξης του παραδοσιακού καπιταλισμού σε 'καπιταλισμό κοινωνικής ευθύνης'».
Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι πλέον επιτυχημένες επιχειρήσεις, ασχέτως μεγέθους, έχουν ενσωματώσει μια νέα, προστιθεμένη αξία στα προϊόντα τους: την κοινωνική ευαισθησία. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του «Βαρόμετρου Αναγνωρισιμότητας της Κοινωνικής Συμπεριφοράς», που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση: επτά στους δέκα πολίτες μπορούν να αναγνωρίσουν μια εταιρία με κοινωνικό έργο και έξι στους δέκα επηρεάζονται θετικά από την κοινωνική συμπεριφορά μιας επιχείρησης. Στο επιχειρηματικό φιλότιμο ποντάρει η κυβέρνηση
Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να αφυπνίσει το «επιχειρηματικό φιλότιμο» σε όσο το δυνατόν περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, εξέφρασε κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλαφάτης.
Όπως είπε, κεντρική επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της υγιούς-βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης, για την οποία βασικό μέσο είναι η κοινωνικά υπεύθυνη επιχειρηματικότητα. «Η νέα αυτή επιχειρηματικότητα αποτελεί ελπίδα για το μέλλον, την ισόρροπη ανάπτυξη, το ηθικό επιχειρείν, που εξασφαλίζει βιωσιμότητα των επενδύσεων, κερδοφορία και διανομή του πλεονάσματος στους μετόχους. Την ίδια στιγμή, φροντίζει για την τοπική κοινωνία, τον άνθρωπο και την προστασία του περιβάλλοντος», υπογράμμισε. Ένας στους δύο Έλληνες «τιμωρεί» τις κοινωνικά ανεύθυνες εταιρίες. Ο εκπρόσωπος του ΣΒΒΕ στο Ελληνικό Δίκτυο ΕΚΕ, Μανόλης Σίμογλου, ξεκαθάρισε ότι η μεγαλύτερη κοινωνική υπευθυνότητα δεν σημαίνει ότι το κέρδος της επιχείρησης πρέπει να περιοριστεί. «Απλώς επαναπροσδιορίζεται σε καινούργιες βάσεις, σε πιο μακροχρόνια προοπτική [...] Ο επαναπροσδιορισμός και η διαμόρφωση της επιχειρηματικής στρατηγικής, με την ενσωμάτωση σύγχρονων αντιλήψεων ΕΚΕ, θα οδηγήσει σε νέα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα», είπε. Παρουσιάζοντας στοιχεία έρευνας, που διενεργήθηκε πέρυσι από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο (τεχνικό μέρος MRB Hellas), επεσήμανε: το 34,3% των Ελλήνων καταναλωτών το 2006 αντάμειψε μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρία, είτε μέσω αγοράς προϊόντων, είτε μέσω θετικών σχολίων, ενώ το 16,8% σκέφτηκε να το πράξει (με άλλα λόγια θετικό σύνολο 51,1%, έναντι μόλις 10,6% το 2003).
Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που τιμώρησε το 2006 μια μη κοινωνικά υπεύθυνη εταιρία ανήλθε στο 50,9% και αυτό που σκέφτηκε να το κάνει στο 14% (αρνητικό σύνολο 64,9% από 15,9% το 2003).
Από το in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: